Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Anne-Sofie - 11 oktober 2009 21:09

Jag har ätit hur mkt som helst idag, och skulle kunna äta lika mkt till. Det är nog nikotin abstinensen. Jag har slut på nikotintuggummin.


Till lunch bla. åt jag en stooor portion kycklingklubbor, pommes samt en majskolv med smält smör och salt.

 

Det var KANON gott=)


Nu på kvällen har jag satt i mig mackor, mazariner, getost, färska dadlar, Marabou choklad mm. Nu är jag sugen på en macka till, men ska hejda mig. Nån måtta får det vara. Men jag tänker faktiskt tillåta mig att äta det jag är sugen på om det hjälper mig att hålla mig borta från nikotinet.


Idag tömkörde jag Lillan på ridbanan. Det gick jätte bra! Ska köpa en Pessoa lounge (stavning?) och långpisk (hon travar inte i onödan direkt) så kommer jag nog få ordning på galoppen med. Det märktes att hon har blivit tömkörd förut, hon visste precis vad hon skulle göra.


Imorgon är det jobb, så jag tänkte sova tidigt idag. Jag har fått mystisk smärta i korsryggen på ena sidan, känns lite som ett milt ryggskott ungefär. Så har värmt på vetekudden och lagt på ryggen. Hoppas det hjälper!


Kramis och godnatt på er alla!

Av Anne-Sofie - 11 oktober 2009 13:12

Snart kommer tredje och sista filmen på bio!


Av Anne-Sofie - 11 oktober 2009 10:22

Haha, min lediga söndag och det ösregnar. Typiskt.


Har haft fullt upp senaste dagarna. Igår var jag till Västerås efter jobbet och lämnade tillbaka sadelnRynkar på näsan  Men längtar till min Lexington kommer!=)

Sedan var det bara att kasta sig i duschen och snabb fixa sig för bion. Jag och Malin var och såg "Flickan som lekte med elden" igår. Den var jätte bra! Jag har läst böckerna och i filmerna ser allt ut precis som jag tänkt mig. Den filmen kan jag rekomendera!


Igår morse hade jag närkontakt med fem (!!) älgar. Dessa stod och mumsade gräs på en åker precis bredvid vägen. Jag höll på att sätta kaffet i halsen (har alltid kaffekopp med mig när jag kör till jobbet på morgonen=) Klart att man vet att det finns älgar lite här och var i dessa trakter, men fem älgar på nära håll ser ändå rätt mäktigt ut.

Jag försökte ta kort, men tyvärr var det för mörkt. Jag måste skaffa en bättre kamera så att jag kan dokumentera när sådanthär händer=)


Jag har ganska nyligen vaknat, skulle ta sovmorgon men Putte och Elsa har bråkat som just hund och katt. Jag blir tokig på dem. Aldrig kan de låta mig få sova ut...


De närmsta timmarna tänkte jag bara hålla mig inomhus och mysa framför tv:n. Kanske äta nåt gott eller baka kakor.


Hörs!

kram

Ovido - Quiz & Flashcards