Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Anne-Sofie - 7 oktober 2009 21:12

Provred ytterligare en gång i prestigen, jag har blivit så kräsen och petig när det gäller det här med sadlar, men har nog bestämt mig för att behålla den. Lite bilder från när jag sitter i den. Ni som är sadelkunniga får gärna kommentera!


..och ja, jag vet att mina ridbyxor är trasiga..Flört

  

  

  

  


Tycker att den sitter i rätt bra balans. Jag sitter bra i den, och jag tcker inte att den är för smal någonstans.

Har jag äntligen hittat min sadel?=)

Av Anne-Sofie - 7 oktober 2009 13:00

Var somvanligt ute med Elsa i morse och passade på att fota lite

..nypon

 


..färgglada höstlöv på våt asfalt

 

..samma löv fast utan sol. Vad färgerna ser helt annorlunda ut..

 

..ett par växter som jag tyckte såg fina ut mot bakgrunden

 



Idag har jag hunnit med massor! Städat lägenheten grundligt, duschat, promenerat Elli, lekt med katten, lagat mat mm. Snart ska jag iväg till stallet, tänkte även städa och tvätta bilen om jag hinner. Sedan bär det av till gymmet. Härligt att vara ledig från jobbet!!=D

Av Anne-Sofie - 7 oktober 2009 00:00

Jag har ÄNTLIGEN varit och hämtat dressyrsadeln nu. Den är i jättefint skick och super bra för mig att rida i, men frågan är om den passar Lillan. Jag tycker den ligger helt ok, men inte 100%. Men jag tror inte jag kommer närmre än så just nu. Hon är i otränat och oformligt skick just nu, och ingen sadel ligger prfekt på henne.


Provade att rida i den nu på kvällen, premiär turen då hon vilat i flera månader. Det gick bra, men hon var lite skrajsig på väg hem från ridbanan. Det var kolsvart och blåsigt och spöken bakom varje sten. Vi red mest sidledes hela vägen hem. På ridbanan gick det bra. Tycker att hon rör sig mkt bättre i den nya sadeln. Tog det lugnt då hon vilat så länge, men testade lite trav och det gick finfint.


Såhär ser sadeln ut:

 

..inte världens bästa bild, men men..


Tänkte rida ut en sväng imorgon om det inte ösregnar.


Imorgon är jag förressten ledig!!=)

Men fullbokad i alla fall. Måste städa, försöka få tag på tvätt tid, rida, träna boxning samt kanske följa med Malin och hämta hennes nya sadel, även det en Prestige. Aldrig en tråkig stund.

Men sovmorgon ska jag ha.

Tycker nästan att det skönaste med lediga dagar är kvällen innan när man inte behöver tänka på att gå och lägga sig tidigt, utan hinner med sånt man inte orkar vanliga dagar. Ikväll tex. hade jag lite hemma spa när jag kom hem från stallet, och nu har jag suttit och surfat i nån timme. Ska lyxa till det med en kopp the och kanske nåt gott till, sen ska jag somna till en ljudbok. Mysigt=) Och regnet smattrar mot rutan utanför, ännu mysigare att vara inne i värmen under täcket och veta att jag får sova hur länge jag vill imorgon=)


Godnattkram på er

Ovido - Quiz & Flashcards