Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Anne-Sofie - 29 oktober 2009 21:07

Har ju som bekant varit ledig idag, vilket har varit fantastiskt skönt. Önskar att jag kunde ta ledigt en hel vecka, vad mycket jag skulle hinna med.


Idag var jag uppe tidigt och åkte till stallet för att möta upp hovslagaren. Och vips blev jag drygt elvahundra fattigare.

Sedan har jag varit på stan och fikat med två vänner, roligt som vanligt=) Utöver detta har jag tvättat som en tok, tror jag fick allt rent nu faktiskt. Underbart att vakna imorgon bitti och ha en massa rena strumpor igen, hehe=)


Lagade lite käk också, tog sin lilla tid i mitt minikök (är ju van vid stoooort kök), men det blev riktigt gott. Lite tråkigt att äta det själv dock. Det blev en gräddig potatisgratäng med biffar, skysås och smörstekta kantareller. Mums!


Bilden ser lite trist ut, det såg aptitligare ut i verkligheten

 

..och jaja, jag vet, inga grönsaker. Det blev bara inte så.


Till efterätt åt jag cookies som jag bakade igår. Har förätit mig lite på dem nu.


Nu tänkte jag börja läsa i min senast inköpta bok "Is och vatten, vatten och is" av Majgull Axelsson, som är en av mina favorit författare. Var längesen jag läste en riktig bok (har ju mest lyssnat på ljudböcker) så det ska bli kul=)


Gonatt på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards