Alla inlägg under februari 2009

Av Anne-Sofie - 28 februari 2009 19:44

Fyller ju inte år förän på tisdag egentligen men vi hade lite kalas idag och jag fick fina presenter!=)

Stövlar, pengar, godis, blommor och jättefina handgjorda linneservetter och handdukar med mina initialer inbroderade!

Jag har ätit massor med smörgåstårta och jordgubbstårta så nu orkar jag knappt röra mig.


Ingen ridning blev det idag, stackars Lillan blev dålig...misstänker kolik känningar, men hon verkar må mkt bättre nu. Man blir ju lite orolig...

Av Anne-Sofie - 28 februari 2009 13:44

Som alla bloggare med självrespekt måste jag ju ha bilder på dagens outfit ibland, här kommer dagens! =)

Av Anne-Sofie - 27 februari 2009 19:23

Idag är det födelsedagar här, sandra som fyller 18 skulle ut på krogen så jag fixade hennes hår lite, så här fin blev hon.

Av Anne-Sofie - 25 februari 2009 21:08

Har inte orkat skriva på ett tag, har varit så sjuuukt trött. Men nu hinner jag med några rader innan det är dags för sängen. Skönt att lönen kom idag så man kunde betala sina räkningar den här månaden oxå, haha=) Men otroligt nog tror jag att jag går runt rätt ok denna månad, så himla skönt.


Har varit duktig idag och bokat tid hos veterinären för lille putte. Han kommer from. måndag inte vara särskilt manlig längre. Puma som varit ute på äventyr kom hem sent igår kväll oxå, så nu är det utegångsförbud tills även hon varit hos vet. Tydligen så är det lite knepigare att boka tid för honkatter då det är ett större ingrepp och det tar längre tid. Men ska boka tid åt henne oxå på måndag när jag ändå är på kliniken. Det är ju för fan nästan som ett halvtidsjobb att ha djur=) iallafall så pass många som jag har nu.


Har ätit många många semlor, men skumt nog åt jag ingen på fettisdagen. Däremot tillverkade jag en hel del semlor på jobbet den dagen.


Nu ska jag läsa min nya bok "Ut ur mörkret", en sann historia och riktigt bra bok.

 Godnatt på er!



Av Anne-Sofie - 22 februari 2009 20:08

Helgen har varit lugn och mysig, precis vad jag behövde.Synd bara att den snart är slut. Nu ska jag käka lite hemmagjord pizza. Spenat, getost, salami&pesto på frasig sconesbotten. Mums! Sen blir det rockyroad glass till efterätt. har lyxat till det och köpt läsk att dricka till=) Ska kolla på The Mist och bara mysa, sen somna tidigt.


Kramisar

Av Anne-Sofie - 19 februari 2009 20:54

Alltid vid den här tiden på året får jag en fixidé att bli blond. Alltid samma sak. Hittade den här bilden från i sommras och blev inspirerad=)


...Men jag ska INTE. Vet precis hur det blir. Måste bleka typ 100ggr innan det blir blont och under tiden se ut som en morot i varierande nyans av orange/gul tills det bli bra. Och mitt hår skulle nog inte palla att blekas igen. Skulle nog bli flintis, haha=)

Av Anne-Sofie - 17 februari 2009 20:24

Har Elsa ett hemligt liv som fotomodell för Börje´s Tingsryds hundkläder eller har hon helt enkelt en dubbelgångare borta i skåne? hmm...

Av Anne-Sofie - 15 februari 2009 19:10

Har varit en lång och härlig dag. Började med en morgon ridtur i snön, Lillan var pigg som vanligt=) Sen blev det lite pyssel i stallet. Var hemma redan vid ett tiden och tog en lång varm dusch och drack kaffe och pysslade lite mer. Sen fick jag trevligt fika besök. Så nu har jag ätit hela veckans ranson av socker, hehe=) Nu blir det film sen sova ganska tidigt. Man blir rätt trött av att ta det lugnt oxå tydligen=) Känner mig redo för ännu en arbetsvecka!

Ovido - Quiz & Flashcards