Alla inlägg under februari 2009

Av Anne-Sofie - 10 februari 2009 16:20

...och jag tror att fläktmotorn i min bil pajjat. kul när man inte har någon ac. Det är kallt att åka i den kan jag lova. Och jag får skrapa insidan av rutorna, hehe=)


Vaknade om möjligt ännu mer på fel sida imorse. Hoppas jag lyckades dölja det någorlunda bra under dan. Var på grymt dåligt humör fram till em.  Men lyssnade på låten nedan på HÖG volym i min iskalla bil på väg hem. Då kändes det lite bättre. Moget, jag vet, haha=D

Av Anne-Sofie - 9 februari 2009 21:09

Nä, verkligen inte. Kändes inte kul alls idag. Hoppas jag vaknar på rätt sida imorgon. nu ska jag sova. Godnatt

Av Anne-Sofie - 8 februari 2009 20:31

Svar JA! Mitt liv har alldeles för många lösa trådar och framtiden är rätt osäker på många sätt. Ska bli skönt när allt lagt sig tillrätta och man kan känna sig lite trygg igen. Har iaf sökt två jobb i helgen. Trivs kanon på mitt nuvarande, men måste ju börja söka nytt. Känns på sätt och vis spännande på ett kul sätt, men inte så kul om jag inte hittar nåt jobb och blir arbetslös. Mycket kan gå fel känns det som. Men det som man tror är fel kan faktiskt ibland visa sig vara rätt i slutändan.


Känns som att marken gungat under fötterna lite för länge nu och jag har inte kunnat gjort annat än avvakta men orkar inte med det sålänge till. Vill bara ta tag i mitt liv nu och göra det bästa av situationen. Men det känns som jag hamnat i ett dödläge och kommer inte åt något håll.


Får fundera vidare på detta...något måste göras.



Av Anne-Sofie - 8 februari 2009 19:55

Av Anne-Sofie - 8 februari 2009 09:54

Idag är det städdag! Har varit ute på promenad med Elli i snöslasket samt druckit min morgon kaffe och tittat på nyhetsmorgon så nu är det bara att sätta igång. Har kört igång en maskin tvätt. Det är mina Engmodun tofflor, min Pellevävare morgonrock samt min vita dunjacka som ska bli rena så jag hoppas inget går fel. De har ett sammanlagt värde motsvarande alla mina andra ägodelar tillsammans, hehe=)

Diskmaskinen ska få sig en riktig storrengöring också, har lagt i en tablett som sägs ta bort alla fett och kalk avlagringar. Hoppas det funkar! Vet inte när den blev rengjord senast..

Ska även ta mig an uteplatsen så gott det går.


Hej på er! =D

Av Anne-Sofie - 7 februari 2009 20:11

Efter att jag skrev det tidigare inlägget idag har jag tänkt en del på den där tiden och kom på att jag har en massa bilder i min gamla mobil. Gissa om det var roligt att titta på dem=D Här kommer ett par st från hormesta(observera hästhagarna utanför köksfönstret), en på Elli som bebis och en på mig med mkt långt hår, minns inte att det var så långt, hehe=)

Av Anne-Sofie - 7 februari 2009 10:49

Den här låten får mig att drömma mig tillbaka till tiden i Hormesta, hästgården jag och Malin bodde på för ca 2 år sen..


Jag skulle vilja gå tillbaka till den tiden på våren när jag hade Lamara och Dinnie att rida, jag var precis tok-nykär och Elsa var liten valp. Jag kunde gå ut på morgnarna och jobba i stallet och rida (i ridhuset om jag kände för det) och vara inne igen vid tio-tiden. Sen kanske jag lagade lite mat, städade och pysslade lite. (finns ingen skönare känsla än att ha gjort stallarbete och ridning och veta att man har heeeela dan på sig att göra annat) Sen kanske jag träffade killen på kvällen. En perfekt dag! Och såhär var de flesta dagarna på den tiden.


Gud vad jag saknar den här tiden ibland...allt kändes så bra...och att bo på landet med hästen "hemma". Min dröm är verkligen att ha en egen liten gård med stall nångång i framtiden..


/Annso som börjar bli gammal och sentimental ;)

 

Av Anne-Sofie - 7 februari 2009 08:11

Jag har precis släpat mig upp för att mata och ta ut kusarna. Nu sitter jag och dricker kaffe och väntar på att hästarnas frukost "gröt" skall bli klar (linfrön och kli som måste kokas innan de kan äta den)  Nä nu måste jag ut i snön, skriver mer sen!

Ovido - Quiz & Flashcards