Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

En riktig häst dag!

Av Anne-Sofie - 13 maj 2009 17:18

Hela dan gick åt i stallet idag, först red vi ut på en härlig skogsrunda sen ut på en grusväg. Först mötte vi en stor lastbil lastad med grus som kom i 180 på smala vägen, som tur var fanns det en stig in i skogen som vi kunde kasta oss in på *pust* Det var nära ögat! Även om våra hästar är relativt lugna så kan vilken häst som häst bli livsfarlig självmordskandidat om man tvingas till ett sånt möte och inte kan gå undan nånstans.


Sen tappade Nikke, Malins häst en sko. Då dog ridturen litegrann och Nikke fick halta hem i lugnt tempo.


Sedan var det dags för tungt stallarbete. Jag mockade ut vinterbädden ur Lillans box, vilket krävde utsläpning av ca 10 skottkärror tungt lastade med hela vinterns hårt packade halm. Därefter spolade jag rent och sopade, och spolade och sopade boxen tills den blev nästan skinande ren!=) Detta lilla tilltag tog strax över två timmar.


Så nu sitter jag här med blåsor på händerna och värkande axlar/rygg men med ett strålande humör!=D  Gud vad skönt det känns att ha arbetat riktigt ordentligt!


Tycker annars rent allmänt att livet börjar återvända, känner mig inte alls lika trött på dagarna längre. Tror nog att jag har återhämtat mig rätt bra efter jobb och annat drama=) 


Känner att det blivit mkt hästsnack här senaste dagarna, men skiter i det och sätter ändå in lite häst bilder!


Lillan idag efter ridningen, och gäspandes i stallet efteråt (hon blir alltid grymt trött efter ridturerna, hihi)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Sofie - 12 januari 2011 14:23

Jag har läst en massa den senaste tiden om hur olika organisationer sköts, hur arbetslag kan fungera (och inte fungera), om hur det blivit som det är på dagens arbetsmarknad samt en hel del om uttmattnings tillstånd och sjukskrivningar. Och som jag k...

Av Anne-Sofie - 11 januari 2011 23:34


Nu har jag gjort mig av med den andra "nya" bloggen och går tillbaka till denna ett tag. Tänkte dra igång mitt bloggande igen. Dvs om jag känner att jag har något att skriva nån dag så gör jag det.   Så..vad har hänt sen sist? Oj oj, så mkt har h...

Av Anne-Sofie - 31 mars 2010 12:22

Ni har väl följt med till min nya blogg hoppas jag? Så att ni inte är här och undrar vart jag tog vägen. Var bara tvungen att kika in här och läsa lite. Vad tiden går fort, jag har snart kommit halvvägs genom min komvux termin och bestämt mig för vad...

Av Anne-Sofie - 30 december 2009 21:49

Nu kan ni smygkika på min nya blogg! blogg.annesofienord.com   Den är inte i närheten av att vara färdig och kommer säkert ändra utseende drastiskt, men håll till godo sålänge! ...

Av Anne-Sofie - 30 december 2009 10:49

Jag håller på att flytta. Inte i verkliga livet, det är bloggen som flyttar. Håller på och grejjar och fixar lite, det kommer en länk såfort jag är klar.   Idag är jag ledig, nice. Har lite att stå i.   Förressten, nu har jag aktiverat mitt g...

Ovido - Quiz & Flashcards