Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Anne-Sofie - 22 maj 2009 20:49

Det enda vettiga jag gjort idag är att rida. Resten av dagen har bara mystiskt gått upp i rök. ...Eller jag har sovit bort den, rättare sagt. Visst är det konstigt att när kroppen själv får bestämma sovrutiner utan ngt jobb som stör den så sover den helst på dagarna och är vaken på nätterna?? Varför då?


Nu är kl snart nio och jag har inget roligt att hitta på...är inte ett dugg trött, men jag är less..less på att sitta vid datorn eller kolla på tv.


Vad gör man fredagkvällar om man inte går ut och festar? För det är jag inte ett dugg sugen på. Har dessutom bestämt mig för att vara singel ett BRA tag till efter hur mitt senaste förhållande slutade. Vill inte heller råka stöta på mitt ex på krogen så det tar lite död på party-glädjen också...inte för att han egentligen ska få styra mitt liv på det sättet, men ändå...är inte riktigt redo för det än. Annars har jag inga problem med att gå vidare/komma över det går faktiskt riktigt bra=) I det avseendet mår jag bättre än på flera flera månader.


Jag kanske skulle flytta till en annan stad? Göra något helt annat ett tag? Miljöombyte?


Nä, jag får helt enkelt stå ut med att det är lite "lugnare" en period. Snart är det midsommar och då börjar jag jobba, sen i höst blir det nog fart på livet igen. Börja plugga och träffa en massa nya människor. Ha min egen bostad och börja bygga upp mitt liv igen=) Börja på dressyr träning med Lillan igen.


Idag var Lillan på galopphumör! Jag och Malin red en långtur över stockar och sten i skogen. Var riktigt jobbigt för hästarna i den terrängen. Det finns en rätt brant uppförsbacke i skogen som jag försökt öva galopp i. Det har tidigare inte funkat, men idag när jag jag bara skulle trava upp blev det minsann fart i tanten! Även sista sträckan innan vi kom hem blev det galopp på grusvägen. Detta var inte heller planerat, hon blev rädd för hästarna i hagarna runt som fick tok-fnatt och sprang bredvid henne. Galopp blev det dock, så är inte helt missnöjd;)


Nu ska jag fortsätta ha tråkigt!


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards