Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Anne-Sofie - 19 maj 2009 23:10

Ännu en lugn och skön dag!

Började städa i stallet men kom inte så långt eftersom jag gick in för en liten kaffepaus och somnade(!) sen när jag vaknade var det bara att bege sig ut och rida. Vi red inte så långt idag, men joggade på väggen så hästarna blev iaf svettiga och lite trötta.

Tog lite bilder på Lillan.


Lekte även hundarnas favvo lek "slå tennisboll med racket". Det var tydligen skit kul verkade det som, hihi=) Även de blev trötta efter en stunds springande, bråkande och skällande.


Nu lyssnar jag på Unni Drougge´s nya ljudbok, tragisk men bra. Har fastnat totalt i den. Den handlar om ett sjuårigt förhållande där hon blev fysiskt och psykist misshandlad av sin 19 år yngre pojkvän.

Försöker vara lite källkritisk, men är denna historia helt sann så tycker jag hon gör rätt i att hänga ut honom så totalt som hon gör.


Har föressten fått räkning från Alfakassan, de har höjt sin avgift till 450kr/månad. Måste ha blivit nåt fel, tänkte jag. Jag är ju arbetslös och ska uppenbarligen inte betala hela denna summa.

Men det ska jag tydligen eftersom jag arbetat två dagar under denna period och alltså inte räknas som HELT arbetslös... Detta blir bara sjukare och sjukare. Jobbar jag inte blir jag belönad, men försöker jag skrapa ihop så mkt timmar jag kan blir jag bestraffad!


Nåväl, här är lite bilder, lekte lite med webbkameran idag med=)


Av Anne-Sofie - 19 maj 2009 10:52

Blev lite nostalgisk;D

Ovido - Quiz & Flashcards