Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Anne-Sofie - 25 maj 2009 00:41

..när man var liten, sisådär sex-sju år. Tänk vad kul man hade, och vad lite ansvar. Jag önskar att jag kunde vara mer så nuförtiden. Då var kvällen räddad bara man fick en påse godis och en Min Häst-tidning typ=)


Var på Fyrishov och badade med Malin och Gabbe i lördags (vilket var riktigt kul!=) och då började jag tänka på när jag var liten och alltid lekte med min på den tiden bästa kompis Maria som bodde i samma trapp som jag. Vi älskade att åka till fyrishov och "äventyrs bada", var som julafton, kunde knapp sova kvällen innan jag skulle dit. Annars så kunde vi sitta och rita i flera timmar, eller gå till pizzerian på gården och spela "Jag mötte Lassie" på jukeboxen. Hade vi tur fick vi till och med pengar av någons föräldrar så vi kunde köpa med en pizza att kalasa på.

Barbie och barbie-hästar lektes det mycket med också. Sen gjorde vi en MASSA hyss=D Stackars hennes storebror säger jag bara *fniss=)

När riktiga hästar kom in i bilden var det att åka till ridskolan och borsta hästar som var den största attraktionen av allt! Vi brukade panta flaskor för att ha råd att köpa ryktborstar. Sen kunde vi sitta och putsa på ridstövlarna en hel kväll innan vi skulle få rida.

Det var tider det!

Nuförtiden infinner sig inte alls samma mysiga känsla när jag ska till stallet, eller köpa en pizza.

Köper jag godis och en tidning för en lugn hemma kväll blir jag bara rastlös och uttråkad. När växte man ifrån allt det här egentligen? Jag försöker att tänka "barnsligt" ibland och glädja mig åt de små sakerna, men jag kanske borde försöka lite oftare helt enkelt!

En sak är iallafall säker-inget blev lättare eller roligare med åldern, som man trodde när man var liten.


Var på bio ikväll föressten, såg Natt på museet 2, var helt ok! =) Besökte Örsundsbro centrum och fikade hos Malin innan också, mysigt!


Var längesen jag hade en dagens outfit bild. Här kommer en så ni inte glömmer hur jag ser ut=) ...ursäkta röran i bakgrunden...



Ovido - Quiz & Flashcards