Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Anne-Sofie - 3 maj 2009 21:26

Bilden på sjön med bryggan är tagna från sjön Sången. Ett av flera jättefina badställen i Hällefors. Den andra bilden på en sjö är taget längs vägen till H-fors. Sedan är det en bild på samhället (centrum)och mig i bilen.


Kändes att jag verkligen behövde komma bort lite, och det var kul att träffa mormor och morfar. De är så himla snälla och skämde bort mig och mamma med massor med god mat och fika. Har även sovit massor och känner mig lite mer utvilad. Var bra för själen=)

Av Anne-Sofie - 3 maj 2009 21:16

Har varit hos mormor och morfar i två dagar, var jätteskönt att komma bort lite=) Har fotat en massa, bla. från Krokbornsparken, ett stort parkområde mitt i skogen omgärdat av en älv (svartälven) där folk sedan slutet av 1700-talet har festat och dansat och roat sig. När man ser bilderna har man svårt att föreställa sig det men under sina glansdagar var det ett välbesökt fest och dansställe! Jag fotade bara den gamla lilla dansbanan då den nya inte är lika inressant, men det finns en större.

(fotade även min snygga strumpa som jag fick av morfar, var skönt att ha på sig med tanke på att det bara var ca 10grader och jag hade korta byxor på mig, hihi)

Ovido - Quiz & Flashcards