Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Ser man på!

Av Anne-Sofie - 18 november 2009 12:07

Solen tittade fram en stund imorse. Precis när jag vaknade och det räckte för att få mig på bättre humör. Nån speciellt lång sovmorgon blev det inte på denna min lediga dag, men känner mig rätt utvilad trots allt.


Vet inte riktigt vad jag ska göra med hela långa dagen.. Vill inte slösa bort värdefull ledig tid. Funderar på att börja sy något, men det står still i hjärnan. Inspirationen lyser med sin frånvaro.


Jag har insett något idag. Det har legat och lurat i mitt medvetande länge länge, men nu står det helt klart. Jag är vilse. Jag saknar helt mål och framtidsdrömmar. Visst finns det saker jag kan tänka mig göra, men inget som känns genomförbart som jag verkligen brinner för. Det jag vill ägna min tid åt är hästar, men då är pengarna ett stort problem. Man måste tyvärr vara ganska rik för att kunna unna sig lyxen att leva på denna hobby.

Känns som att de senaste 5 åren (yrkesmässigt då) bara gått ut på att hanka sig fram och få pengar till hyran och hästen. Har inte funnits utrymme för något satsande på framtiden.


Jag vet inte vad jag vill riktigt, men jag vet vad jag INTE vill. Jag vill inte arbeta bort mitt liv för en skitlön för att sedan efter att staten stulit sin del av kakan knappt få pengar kvar att leva på. Klart jag kan "leva" på min lön, men jag tycker att om man är utbildad inom sitt yrke och arbetar heltid så är det också rimligt att anta att man ska kunna ha en fritid och lite pengar över efter att man betalat räkningarna. Vad är det annars för skillnad mellan att arbeta eller leva på bidrag?? (förutom det självklara då att man bidrar till staten om man arbetar..)


Herregud vad svamligt det blir=) Nä, men poängen är att det börjar verkligen bli dags för mig att välja yrkesiriktning och sedan hålla mig till den. Men vad väljer man? Pengar eller passion? Realistiskt eller modigt? Tråkigt eller rolig?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Sofie - 12 januari 2011 14:23

Jag har läst en massa den senaste tiden om hur olika organisationer sköts, hur arbetslag kan fungera (och inte fungera), om hur det blivit som det är på dagens arbetsmarknad samt en hel del om uttmattnings tillstånd och sjukskrivningar. Och som jag k...

Av Anne-Sofie - 11 januari 2011 23:34


Nu har jag gjort mig av med den andra "nya" bloggen och går tillbaka till denna ett tag. Tänkte dra igång mitt bloggande igen. Dvs om jag känner att jag har något att skriva nån dag så gör jag det.   Så..vad har hänt sen sist? Oj oj, så mkt har h...

Av Anne-Sofie - 31 mars 2010 12:22

Ni har väl följt med till min nya blogg hoppas jag? Så att ni inte är här och undrar vart jag tog vägen. Var bara tvungen att kika in här och läsa lite. Vad tiden går fort, jag har snart kommit halvvägs genom min komvux termin och bestämt mig för vad...

Av Anne-Sofie - 30 december 2009 21:49

Nu kan ni smygkika på min nya blogg! blogg.annesofienord.com   Den är inte i närheten av att vara färdig och kommer säkert ändra utseende drastiskt, men håll till godo sålänge! ...

Av Anne-Sofie - 30 december 2009 10:49

Jag håller på att flytta. Inte i verkliga livet, det är bloggen som flyttar. Håller på och grejjar och fixar lite, det kommer en länk såfort jag är klar.   Idag är jag ledig, nice. Har lite att stå i.   Förressten, nu har jag aktiverat mitt g...

Ovido - Quiz & Flashcards