Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Fredag och löning. Kan det bli bättre?=)

Av Anne-Sofie - 25 september 2009 20:22

Äntligen är det helg, som jag har längtat! Är helt slut i kroppen efter veckans slit. Fast i ärlighetens namn är jag nog mest trött för att jag kom hem sent igår. Jag var nämligen och såg Laleh tillsammans med Therese. Det var jätte skoj och Laleh är fantastiskt duktig och underhållande att lyssna på. Vi tog ett par glas vin och jag kom hem rätt sent. Men imorse var det bara att släpa sig upp vid fem och sticka till jobbet. Det var tungt, men nu är dagen över iaf.


Har naturligtvis shoppat lite idag, för lönen ska ju inte ligga och ruttna bort på kontot. Jag köpte ett fint fleecetäcke till Lillan för otroligt billiga 149:-, märkes täcke var det också. Ett riktigt fynd. Jag köpte även gummistövlar till mig själv då de jag har är trasig och läcker in lervatten när jag klafsar omkring ute runt stallet.


Sedan var vi även på Höök´s. Som vanligt, vi börjar bli riktiga stammisar där, haha=) jag köpte tömmar, ridhandskar samt en sele till Elsa som inte passade. Den passade dock på Frasse så han fick den istället. Malin köpte en ny sadel som hör och häpna verkar passa!! Fantastiskt. Själv funderar jag starkt på att beställa en bomlös dresssyr sadel från Barefoot. Eller så ger jag upp ridningen helt, för det verkar inte finnas några alternativ när det gäller sadel till Lillan.


Såhär ser Barefoot Lexington ut (den jag helst vill ha)

 


Just nu sitter jag i sängen under mitt mysiga duntäcke med en kopp te och tänkte kolla på en rysare innan jag somnar. Imorgon ska jag upp tidigt och ta ut hästarna, sedan ska vi ha 50-års fest för mamma som fyllde igår. Ska bli kul!=)


krams på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Sofie - 12 januari 2011 14:23

Jag har läst en massa den senaste tiden om hur olika organisationer sköts, hur arbetslag kan fungera (och inte fungera), om hur det blivit som det är på dagens arbetsmarknad samt en hel del om uttmattnings tillstånd och sjukskrivningar. Och som jag k...

Av Anne-Sofie - 11 januari 2011 23:34


Nu har jag gjort mig av med den andra "nya" bloggen och går tillbaka till denna ett tag. Tänkte dra igång mitt bloggande igen. Dvs om jag känner att jag har något att skriva nån dag så gör jag det.   Så..vad har hänt sen sist? Oj oj, så mkt har h...

Av Anne-Sofie - 31 mars 2010 12:22

Ni har väl följt med till min nya blogg hoppas jag? Så att ni inte är här och undrar vart jag tog vägen. Var bara tvungen att kika in här och läsa lite. Vad tiden går fort, jag har snart kommit halvvägs genom min komvux termin och bestämt mig för vad...

Av Anne-Sofie - 30 december 2009 21:49

Nu kan ni smygkika på min nya blogg! blogg.annesofienord.com   Den är inte i närheten av att vara färdig och kommer säkert ändra utseende drastiskt, men håll till godo sålänge! ...

Av Anne-Sofie - 30 december 2009 10:49

Jag håller på att flytta. Inte i verkliga livet, det är bloggen som flyttar. Håller på och grejjar och fixar lite, det kommer en länk såfort jag är klar.   Idag är jag ledig, nice. Har lite att stå i.   Förressten, nu har jag aktiverat mitt g...

Ovido - Quiz & Flashcards