Alla inlägg den 7 september 2009

Av Anne-Sofie - 7 september 2009 22:06

Det känns lite så faktiskt. Nu vet jag ju att livet faktiskt pågår varje sekund av dagen, hela veckan, månaden och året.


Men i alla fall, för mig känns det så just nu. Är så mycket jag vill göra när jag äntligen får pengar igen. Har ju somsagt levt på i princip nada i drygt fem månader.


Här kommer en liten lista för att peppa mig själv att orka vänta tills 25:e. I ordning efter prioritering:


  • Betala tillbaka lån (mindre roligt, men dock viktigast därför hamnar det överst)
  • Fylla på sparkontot
  • Köpa en ny fin sadel till Lillan som passar både henne och mig perfekt
  • Köpa lite andra diverse hästgrejjer såsom täcken mm.
  • Ta ut en kiropraktor till Lillan, ev. även tandläkare
  • Köpa träningskort (jo, nu ska jag äntligen börja igen!)
  • Åka till IKEA och inhandla lite roliga grejjor. Lampor, mattor mm.
  • Beställa hem sytillbehör och köpa tyg. Kanske mönster också
  • Köpa mat
  • Ta en sväng på stan och köpa lite nytt smink och ev. lite kläder
  • Ta en helkväll på krogen och fira att allt verkar lösa sig till det bästa!=)


Vilken lyx va!!=D


Längtar....


kram&godnatt på er

Av Anne-Sofie - 7 september 2009 14:57

Känner ni igen typen? Han eller hon som alltid ser allt ur en negativ synvinkel. Som anser sig vara offer för livets omständigheter.


Som är bitter för att trots att han/hon suttit på baken och väntat hela livet har inget roligt hänt. Konstigt?...


Han/hon kan inte lära sig nya saker, för det gåååår helt enkelt inte när det är så synd om en.


Samhället "tar inte hand om" honom/henne på ett bra sätt, dvs ger inte personen i fråga det han/hon "inte kan"(läs orkar) fixa åt sig själv. Face it, vissa saker får man inte gratis, ingen annan kan ordna en bra ekonomi eller levnadsstandard åt en, det får man allt ordna med själv. Jobbigt men sant. 


Som säger- "Tänka positivt? ha! *fnys*  Det är väl lätt för dig att säga" (underförstått att jag aldrig haft ett enda problem i mitt liv som jag tagit mig igenom)


...Det finns inget mer energidränerande än att varje dag lyssna på utläggningar om livets eländighet av en sådanhär människa.


Jag måste verkligen super peppa mig själv för att balansera all negativ energi.


Tack gode gud att jag åtminstonde de flesta dagar ser positivt på livet, och vet att endast jag själv är ansvarig för min egen lycka och välmående.


Känner du nån energitjuv?



Ovido - Quiz & Flashcards