Alla inlägg den 21 september 2009

Av Anne-Sofie - 21 september 2009 22:09

Nu är det längesedan jag bloggade. Har haft fullt upp med annat. Bla. jobb, Lillan mm.

Har bestämt mig för att lämna tillbaka sadeln jag köpte. Den passar inte helt till 100%. Köpte tom ett xxw järn idag bara för att utesluta den möjligheten, men då blev sadeln för vid. Med xw järnet var den något smal. Eller så är själva sadeln för rak för Lillans svankiga rygg. Letandet fortsätter. Funderar faktiskt på att beställa en bomlös dressyrsadel, skulle nog kunna funka.


I helgen har jag arbetat och arbetat. Helgerna är rätt tunga då det är 10 timmars pass samt att man arbetar helt själv. Blir ungefär dubbelt så mycket jobb som på vardagarna alltså. Tur att man har gott om tid på sig i alla fall=) Ganska skönt att vara själv och kunna lägga upp dagen som man vill.

Riktigt sjyssta aretskläder har jag fått också *fniss*=) Cerisrosa byxor och skjorta. Fanns inget annat i min strl. De vita byxorna är alldeles för stora och jag tappar dem nästan när jag rör mig i dem. Funderar på att sy egna snygga svarta kock kläder.


Idag har jag varit i farten hela dan trots att det är min lediga dag. Imorse följde jag med mamma till ultuna med en av islänningarna. Vi fick goda besked=) Rätt mysigt att vara på häst kliniken, man känner sig som hemma där. Intressant att se alla sjuka hästar och hur veterinärena arbetar. Synd att jag inte klarar av blod och sånt, annars hade jag nog varit veterinär och tjänat storkovan vid det här laget. Men vem vet, jag kanske får för mig att plugga upp mina betyg en vacker dag och utbildar mig till djursjukvårdare (som sjuksköterska fast för häst).

Sedan har jag varit en sväng in till stan och besökt Höök´s. Ansökte om ett konto där så jag kan shoppa de häst attiraljer jag behöver.


Nu på kvällen har jag tvättat och städat och kollat på Svenska hollywood fruar. Var tvungen då det varit sånt tjat om Anna Anka överallt senaste tiden. Programmet var överskattat. Lite tragiskt nästan..


Imorgon är det arbetet igen så nu ska jag se till att få min skönhets sömn så att jag orkar.


Godnatt kramar

Ovido - Quiz & Flashcards