Alla inlägg den 14 september 2009

Av Anne-Sofie - 14 september 2009 21:07

Hur många gånger har ni tänkt så?

Att om jag inte gjort det eller om jag bara gjort det så skulle mitt liv sett helt annorlunda ut. Ibland funderar jag tex. på vad som hänt om jag inte slutat mitt relativt välbetalda och säkra jobb som säljare? Hade jag varit rik?

Om jag inte köpt häst, skulle jag fortfarande ha bott med min ex-sambo? Eller hade det tagit slut i alla fall? (Förmodligen. Hade inte han lessnat hade nog jag gjort det förr eller senare ändå) Skulle jag verkligen ha varit lycklig? Var jag nöjd med det livet? (Ärligt talat-antagligen inte helt och hållet) Har mina beslut tagit mig åt rätt håll, eller var de misstag? Finns det nån slags dold mening med det som händer eller är allt bara så baserat på slumpen som det verkar? Hur mycket styr jag egentligen själv över mitt liv? Jag hoppas att jag kan se tillbaka om några år och konstatera att allt jag valde helt rätt. Förmodligen kommer jag kunna göra det. Jag kommer tänka att om jag inte gjort si eller så vid den tidpunkten hade jag aldrig mött den personen/fått det jobbet/hittat de vännerna/fått de möjligheterna mm. Ska bli så spännande att se vad som händer!=) Ser fram emot det.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jag sov som en prinsessa i natt! Gud vad underbart det är med frasiga fluffiga varma duntäcken!=) Fast jag gick faktiskt emot mina principer och köpte ett med större procent fjäder än dun. Jag har ju jobbat som sängförsäljare ni vet, så då blir man lite "finsmakare" när det gäller allt som hör sovrummet till, haha=) Helst skulle jag vilja ha ett Canada goose täcke i den varma varianten, men mitt nya täcke duger alldeles utmärkt.


Idag har jag jobbat och imorgon har jag lång dag igen, men sen är jag ledig två dagar mitt i veckan, lyx=)


Nu ska jag lyssna lite på Arto Paasilinna´s "Snablar", sen ska jag sova gott hela natten!


kram å gonatt!



Ovido - Quiz & Flashcards