Alla inlägg den 23 september 2009

Av Anne-Sofie - 23 september 2009 21:56

För nån natt sen var det dags igen. Kommer ni ihåg pannkakorna som aldrig blev stekta i tid och hiss turen i hisnande tempo?


Nu var det söndag och dags att tillaga "rester ur frysen" som det så festligt stod på menyn vi skickar ut (en mardröm bara det..) Jag velade länge, men tillslut gick jag för att leta i frysen (vilken konstigt nog låg i mina föräldrars källare) efter "resterna", men den var TOM! Rensad och städad. Ångesten drabbade mig totalt när jag sedan insåg att kylarna och även ugnarna var borta. Puts väck. Vad skulle jag servera gästerna? Fanns ingen mat eller köksutrustning!


Så jag struntade i det ett tag (normalt?? I verkliga livet hade jag fått panikångest, typ) och gick ut i äppelträdgården (?) och bad mannen som klättrade i träden med sekatören att klippa ner lite äpplen åt mig, vilket han glatt gjorde. Hela konversationen utspelade sig på helt perfekt brittisk engelska, vilket jag speciellt lade märke till och var lite stolt över *fniss*=) Därefter pratade jag med "någon" om att det var synd att jag inte var duktig på att sjunga. Denne person bad mig då att testa och HALLELULJA, jag sjöng som en värsta Sarah Brightman, hahaha=) Gud vad glad jag blev över min ditills helt dolda talang=)


Sen kom jag på det där med maten som inte fanns igen och humöret sjönk. Velade ett tag om huruvida det fortfarande var söndag eller ej, men bestämde mig 10 min innan lunchen skulle börja för att det faktiskt var söndag och fick panik. Sen vaknade jag tack och lov.


Är alltid lite stirrig på jobbet dagarna efter att jag haft sådana här drömmar, men det hör till när man har ett relativt stressigt yrke med en deadline tror jag.


Till något helt annat, nästa vecka ska jag börja träna igen. Ser fram emot det riktigt mycket, även om det kommer sno tid från annat. Men men, vad gör man inte för sin hälsas skull.


Imorgon ska jag och Therese (som föressten har startat upp en blogg) på Laleh, ska bli super roligt!=) Var jättelänge sen jag såg en artist live, och Laleh är en av mina favoriter.


Nu ska jag sova så jag orkar upp vid fem-snåret imorgon bitti.


Sov gott på er!

Ovido - Quiz & Flashcards