Alla inlägg den 6 september 2009

Av Anne-Sofie - 6 september 2009 20:45

Det har jag haft idag. Har "laddat batterierna" och vilat upp mig mentalt och fysiskt för en arbetsvecka. Var längesen jag verkligen gjorde det på riktigt. Inte för att jag har det alls jobbigt på något sätt, men ibland är det skönt att vara helt själv en hel dag. Jag tycker det är super viktigt att kunna vara ensam åtminstonde en dag utan sällkap utan att tycka att det är obehagligt. Idag har jag faktiskt inte när jag tänker efter pratat med någon alls (förutom på telefon en gång, samt sagt hej till kassörskan på ica) Har inte ens varit i stallet, utan bakat, lagat mat och promenerat med Elsa. Man får verkligen tid att reflektera över saker och ting. Känner att nerverna verkligen har fått vila ut nu, haha=)


Imorgon kommer jag vara redo att vara social igen=)


Bakade en smarrig äppelkaka. Mixade lite olika recept. Sockerkaka i botten, äpplen plockade jag i trädgården, kardemumma istället för kanel samt gjorde en "krisp" på havregryn, socker, margarin och mjöl ovanpå.

Till detta blandade jag grädde med creme fraiche och kardemumma. Mums!


Nu ska jag kolla på en Wallander film sen sova. Imorgon kommer jag vakna upp utvilad, pigg och glad!


Kram&godnatt

Av Anne-Sofie - 6 september 2009 12:58

Idag har jag inte så mycket att skriva om så jag sätter in lite bilder istället.


Jag fick en vattenpipa från Egypten av Malin igår=) Med tillhörande tobak med smak av äpple samt banan. Så fort jag köpt kol ska den testats! 

Visst är den fin!

 


Fick även dessa fina elefanter som även fungerar som små askar. Precis vad jag gillar=)



Väskan jag knåpat med i ett par dagar.


Rosa foder



Har sytt "draperi" till badrumshyllan.

 



Storstädade i flera timmar igår, här är mitt vardagsrum efter städning. Före bild får ni inte;)

 



När jag storstädade passade jag på att packa upp en massa av mina gamla saker och hittade dessa fina ljuskoppar jag hade i Herrhagen, känns mer som hemma nu=)

 


Nu ska jag baka nånting, vet dock inte riktigt vad.. Funderar på brownies. Vad tycker ni? Ideér?


Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards