Alla inlägg under augusti 2009

Av Anne-Sofie - 8 augusti 2009 11:55

Det var längesen. Egentligen skulle jag varit ledig imorgon också, men tog ett extrapass åt en som ville vara ledig.


Var inne på H&M´s shop on line sida och lade ihop en önskelista på allt jag ville beställa. Kom upp i över 5500:-. Synd att man inte är rik=)


Sen när jag får min lön samt akassa pengarna ska jag köpa lite kläder samt gå till frissan. Är sugen på att bli lite ljusare så jag funderar på att göra lite guldiga/ljusbruna slingor i mitt mörka hår. Kanske klippa det i nån snygg frisyr också... Ska kika runt lite på internet efter inspiration.


Igår kväll red jag på ridbanan med Nikke. Det gick riktigt bra, han var lite piggare än tidigare. Det var nästan inga mygg eller broms ute heller. Hoppas de jävlarna äntligen har dött ut nu.

Tänkte ta en lite sväng i skogen ikväll, var ganska kul att rida lite. Har ju inte ridit lillan på typ 2 månader nu.


Nä, nu måste jag göra något vettigt, kan inte sitta här vid datorn hela denna härligt soliga dag=)


Elsa på morgon promenaden

Av Anne-Sofie - 7 augusti 2009 13:35

Det här är min ultimata "höst-låt", ser framför mig hur det är mörkt och blåsigt ute, och man sitter inne i soffan med en filt och dricker te och myser. Blir nästan lite nostaligisk när jag lyssnar på Marit Bergman, har en massa bra minnen till den här skivan..

Av Anne-Sofie - 7 augusti 2009 00:00

Idag höll jag på att köra på en katt! Min stora mardröm varje gång jag är ute och kör på landet. Som tur var kom den undan med blotta förskräckelsen. Dumma katt.


Nu är jag ledig ett tag framöver, ska bli så himla skönt med lite semester igen. Rätt oförtjänt egentligen, jag har ju varit ledig hela våren.. Men jag har i alla fall jobb ett halvår framåt sedan.


Nu tänkte jag lägga mig och titta på tv och njuta av att jag inte behöver gå upp kl 05.00 imorgon bitti=)


kramar

Av Anne-Sofie - 3 augusti 2009 22:36



Nikke hälsar till Malin i Egypten att han mår bra. Han är lite lat, men snäll=)

Av Anne-Sofie - 3 augusti 2009 13:51

..kan till och med tänka mig att donera en liten summa pengar till den som vill ha honom.


Stackars Putte tycker att det är skittrist att vara innekatt, om han inte vänjer sig vid det måste jag omplacera honom:(

Jag förstår inte hur folk kan tycka att det är lättare att ha katt än hund?! En hund är ju mycket lättare att ha. Man kan ta med sig hunden överallt, den lyssnar på vad man säger och är allmänt roligare att ha att göra med. Jag som trodde jag var mer en kattmänniska för ett par år sedan. Vad fel jag hade.


Hittills har det varit en mycket härlig dag. Vaknade runt 10.30 och såg att det var strålande solsken! Jag och Elsa tog sedan en långpromenad, jag med en kaffe termos i handen. Sedan satte vi oss på bryggan vid ån och solade och tittade på fiskarna. Synd att jag är så fjantig att jag inte törs sätta mask på kroken och döda ev. fångst, annars skulle jag sitta här utanför huset och meta varje kväll. Har hört att det finns lite abborrar=)

Vad gott det skulle vara med grillad abborre med en gräddig kantarellstuvning..


Jag har även städat, tvättat och lagat mat(!) idag, det blev en krämig pastarätt med kyckling, vitlök, ädelost och färsk timjan. Mums! Blev jättegott om jag får säga det själv.

Nu ska jag ta en dusch sedan ska jag ut i solen igen!


Ha en kanon dag allihopa!=D

Av Anne-Sofie - 2 augusti 2009 23:42

Bästa låten på senaste skivan. Tycker jag.

Av Anne-Sofie - 2 augusti 2009 23:05

Sista helgen på en månad nu, skönt för jag har jobbat varje helg i flera veckor. Men det är tur att tiden går fort även om det är långa pass. Trivs riktigt bra:)


Imorgon är jag ledig och ska ta en lååång härlig sovmorgon.


Typiskt, idag pajjade min provisoriskt lagade vindrute torkare på bilen. Hoppas det inte kommer regna varje dag nu för då kan jag inte åka någonstans.


Nä, har inget roligt att skriva om idag faktiskt, hoppas ni inte dog av uttråkning;)


Kram å gonatt


Hörde denna på radio idag, hade glömt att den är så bra!

Av Anne-Sofie - 1 augusti 2009 20:52

Det var vad Putte sa hela natten igår/idag...den jä**la kissen höll mig vaken precis hela natten med sitt evisa jamande. Runt 4 tiden höll jag på att förlora förståndet och övervägde att slänga ut honom, men sedan gav jag upp och kollade på tv tills det var dags att åka till jobbet.

Såg bla annat en intressant dokumentär om en man som fastnat under en stor stembumling under en bergsvandring, hans polare fick springa ett dygn nedför berget bland livsfarliga ormar och insekter för att hämta hjälp. Allt ordnade sig i slutet, och killen under stenen överlevde. Hmm...kändes mer facinerande i morse än vad det låter nu när jag skriver det..är nog lite trött. Nyss skulle jag fixa kaffe, men värmde bara koppen i micron. Glömde vattnet. Nä, tror det är dags att gå och lägga sig nu.


Kan man operera bort stämbanden på katter tro? Hmm...


Godnatt!:)

Ovido - Quiz & Flashcards