Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Anne-Sofie - 23 augusti 2009 22:51

Laleh är också en av mina favoriter. Tycker att hennes låtar känns väldigt "höstiga", passar ju bra nu.

Hon uppträder i Uppsala om nån månad, jag och min bästa kompis kanske ska gå och se henne, ska bli kul=) 

Av Anne-Sofie - 23 augusti 2009 00:35

Lyssnar på en ny ljudbok nu, Arto Paasilinna´s (en av Finlands mest omtyckta författare) Kollektivt självmord. Tvärtemot titeln är det en superrolig bok! Handlar om finnarnas svårmod och dystra sinne. Han skriver väldigt roligt, satt med den i öronen på bussen idag och fnissade för mig själv, hehe=) Mina medpassagerare måste ha undrat=)

---------------------------------


Idag var jag och fikade med två vänner på stan. Var så himla skönt att komma ut i civilisationen igen. Senaste veckorna har jag mest rört mig mellan hem-jobb-stall och inte sett så mycket folk. Men det ska det snart bli ändring på!:)


Senaste nytt om alfakassan! Fick äntligen ett livstecken från dem förra veckan. Naturligtvis var det inte ett fint brev där det stod att jag blivit beviljad ersättning, utan en begäran om komplettering (som jag hört att 80% av alla sökande får, nånting som är fel med deras system kanske??) som jag inte orkar gå in närmare på, men som i stora drag hade varit totalt ovidkommande och onödig om de inte varit så förbannat stelbenta och enkelspåriga. Dessutom har de mage att sätta en deadline på två veckor, dvs får de inte in min komplettering senast 1 september kan min begäran avslås. De har väntat 15 veckor och jag får två!!!!!!!!!!! Tur att jag har bra kontakt med min förra arbetsgivare och snabbt kan få hjälp, annars hade jag kanske stått där med lång näsa och blivit utan inkomst. Jag tycker enormt synd om dem som är arbetslösa och har hus/barn/lån och blir behandlade på detta vis. Jag har väldig tur som fått hjälp med både husrum och lån.


Nä, nog klagat nu. Tur att man inte arbetar som handläggare hos Alfakassan, de får nog ta ganska mycket skit...


Imorgon är det söndag, härligt=)


Gonatt

Ovido - Quiz & Flashcards