Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Anne-Sofie - 11 augusti 2009 23:21

Nu när jag varit ledig ett tag har jag tänkt lite och kommit fram till att jag är helt botad!!=D


Nu har det gått ganska precis ett år sedan jag gick igenom den jobbigaste separationen i hela mitt liv. Det gjorde ont av bara helvete väldigt länge. Jag har nog gått igenom alla stadier man kan tänka sig och bearbetat nästan allt. När jag var mitt uppe i allt så trodde jag att jag aldrig skulle kunna vara  glad igen.

Jag har aldrig tidigare blivit lämnad på det sättet, och det kändes hemskt att något som varit så bra så snabbt kunde vända och bli så dåligt. Och att en person som man var så nära bara försvann. Allt förändrades verkligen helt, hela den framtid jag tänkt mig och tagit förgiven var helt plötsligt borta. Var tvungen att omvärdera allt. Och bara saknaden av personen var hemsk. Trodde aldrig jag skulle komma över detta. Ett tag var jag bara jävligt förbannad och ville be honom dra åt helvete.

Men något har ändrats de senaste månaderna. Jag blir inte längre berörd om jag nån gång kommer att tänka på honom, jag känner ingenting alls. Jag har kommit över honom och det känns så underbart bra!! Jag blir så glad när jag tänker på det att jag skulle kunna skratta högt=) Det går alltså att komma över en sådan här grej utan men för livet.

Jag kommer till och på mig själv med att tänka att jag önskar honom allt gott i världen, för han är egentligen en underbar person. Och jag hoppas han träffar någon som är perfekt för honom. Precis vad jag önskar för mig själv önskar jag honom.

Stärkande att ha gått igenom något sådant här! Jag förstår naturligtvis att man kan bli tvungen att gå igenom liknande saker i framtiden, men jag vet  att jag klarar av det, att det inte är så farligt:)
Av Anne-Sofie - 11 augusti 2009 18:55

 Man kan även ha en fin frisyr trots att man är fattig, hehe=)


Jag vågade!

Klippte inte mkt, och det var lite komplicerat att toppa längderna i nacken, men det gick trots trög sax. Trimmade luggen och klippte upp lite på sidorna, blev helt ok. Ser lite mer välvårdat ut nu. Nu återstår bara aatt se om jag törs slinga det själv också..läskigt..


(helt osminkad på bilderna, men men..och fjärde bilden ser jag helt knäpp ut på, men bjuder på den,haha! Ville bara visa hur själva proceduren gick till)

 

...Som jag skrev tidigare idag så är det en ego dag, så ni får stå ut med om jag är aningens självcentrerad;)


kram

Av Anne-Sofie - 11 augusti 2009 16:51

Man kan äta lyxigt och gott även om man är fattig=)


Eftersom jag började dagen med en kopp kaffe och en bulle ville jag äta nyttigt till lunch. Så jag slängde ihop biffar av röda linser, pesto och färsk basilika. Det blev linsbiffar på en bädd av keso, rödlök och tomat. Toppat med vitlökscreme och pesto. Riktigt GI. Det blev mkt gott, synd bara att det inte ser lika flashigt ut på bilden som det gjorde i verkligheten=)


Nu ska jag ha lite hemma spa. Funderar på att klippa håret lite. Om jag törs. Isåfall kommer bilder på detta senare, hehe:) 

Ovido - Quiz & Flashcards