Alla inlägg under juni 2009

Av Anne-Sofie - 7 juni 2009 14:10

Oj oj, tiden går så fort. Helgen är snart slut och jag har inte hunnit blogga nånting, så här kommer en liten updatering!


Fredagen första halva spenderades i Strömsholm, jag Malin och Gabbe tittade på hästtävlingarna och shoppade lite på mässan. Jag fick massor av inspiration av att se alla duktiga ekipage, speciellt i dressyren. Vi träffade på kusinerna, vilket var ett väldigt kul sammanträffande då vi pratade om att vi säkert skulle träffa på dem=)

Jag som inte skulle köpa något kom hem med ett Svea regntäcke till Lillan, hehe=)

När vi kom hem var det bara att hoppa in i duschen och förbereda sig för födelsedags firande på Flustret. Tok-stressade men kom ändå sent.

Väl där var det väldigt trevligt, jag käkade Kalvrib´s med pommes och drack rött vin hela kvällen.

Vi blev kvar där ända till min sista buss hem. Jag hade tur som en tokig som hann med den, men fick springa hela vägen från Flustret till stationen i mina högklackade. Har fortfarande träningsvärk i fötterna.


Lördagen försvann bara som i en dimma, var rätt bakis och kunde inte gå på det barnkalas jag var bjuden på. Hade nog inte passat så bra in i det skick jag var;-)    På kvällen kom Malin och Gabbe med fika, sen satt vi och kollade på gamla kort hela kvällen.


Även denna söndag blir lugn, ska ut och rida senare men fram tills dess ska jag bara kolla film och surfa.


Lite bilder!



Av Anne-Sofie - 4 juni 2009 00:13

Eller, är det trött och flummig man är bara? Hursomhelst så blir jag alltid som mest inspirerad att skriva såhär runt tolvsnåret. Har fiolsoferat hela dan över saker och kommit på en massa smarta och roliga grejjer att skriva. Men när jag väl sätter mig och skriver låter allt bara som trams.. Speciellt när jag sovit på saken och läser det dagen efter. Konstigt.


Men i alla fall, här kommer en liten updatering från en arbetslös hemmaboende separerad  nattuggla.

Jag har totalvänt på dygnet, somnar vid tre och sover till lunch. Jag som förut var så "duktig". Jag städar i princip aldrig, vilket är väldigt konstigt för att vara så pendantisk som jag är i vanliga fall. Det ligger kläder på golvet och dammtussar i hörnen i "mitt" rum.

Jag har nästintill gett upp hoppet om att få ett normalt jobb och har siktet inställt på att hoppa på en praktik period i höst, när mitt kommande sommarvik. tar slut.

Praktik, hallå! Jag är utbildad och har arbetat i mitt yrke i flera år!! Känns förnedrande på nåt sätt, men det är väl bara att bita i det sura äpplet.

 Att få ett eget boende känns som en allt mer avlägsen verklighet.

 På dagarna går jag omkring som en zombie i mjukisbyxor utan självdiciplin eller handlingskraft att göra något vettigt. Jobb söker jag dock när dessa dyker upp. Och hästen får sin dagliga skötsel och motion. Jag brukar försöka diska och hjälpa till lite här hemma också.

Det positiva är att jag hinner/orkar träffa mina kompisar mycket mer. Och orkar hålla motivationen uppe i min ridning, men jag vill ha tillbaka mitt liv igen. Nu.

Det värsta är nog att allt känns så himla hopplöst. Hela situationen på arbetsmarknaden, med alfakassan mm.. Jag brukar inte ge upp och lägga mig och dö, men det är jäkligt svårt att ha en optimistisk inställning när det gäller arbete/studier i dessa tider.

Jag förstår helt och hållet att många som varit arbetslösa en längre tid mår psykiskt dålig och får depressioner. Man tappar motivationen och känner sig mindre värd i dagens samhälle helt enkelt. Jag ska se det här som en nyttig lärdom.


Men när jag väl fått ett jobb och den biten löser sig så VET jag att jag kommer ångra att jag inte njöt mer av min lediga tid nu=)


Nä nu ska jag försöka vända tillbaka dygnet och somna "tidigt". Först ska jag bara lyssna lite på ljudbok av Håkan Nesser.


Här är några till här hemma som inte gör många knop under dagarna heller=)



Av Anne-Sofie - 3 juni 2009 00:30

Har raderat den text som tidigare stod här. Anledningen är att den fick mig att tänka tillbaka på allt jobbigt som har hänt. Det förpestar min blogg lite och gör mig illa till mods.Vill helst inte dagligen bli påmind i onödan.


Istället ska jag se framåt och glömma det som varit. Lite mer hälsosamt;)

Av Anne-Sofie - 1 juni 2009 17:44

Min gamla nisse-skrutt (Nissan-98) gick mot allas förmodan igenom besiktningen helt prickfritt idag!!*jippiiiie!*

Nu kan jag köra ett år till, sen är bilen dessutom färdigbetald så då blir det en "billigbil"=D


Kanske är detta ett tecken på att saker börjar gå i rätt riktning igen??!!


Krams på er!

Ovido - Quiz & Flashcards