Alla inlägg under januari 2009

Av Anne-Sofie - 22 januari 2009 17:07

Vet inte vad jag ska skriva om idag..lägger in lite musik istället. Är på rätt bra humör idag men ibland är det ändå skönt att lyssna på lite dystra sorgliga låtar, vet ej varför=) det här är min favvo låt bland dessa!

Hittade ingen med bra video tyvärr..

Av Anne-Sofie - 21 januari 2009 17:00

Har ingen ork eller lust att rida just nu, men jag brukar kolla på den här bilden så blir jag lite peppad=D Det är Lillan och jag på dressyrlektion i sommras (ignorera min konstiga sits, vet inte vad jag håller på med, haha=)

Av Anne-Sofie - 20 januari 2009 21:38

..utan mitt älskade och saknade snus?... Just nu känns det inte så. Allting är lite tristare och gråare, dagarna längre. Jag har blivit smått paranoid och förstorar upp smågrejjer som jag kan irritera mig blå i ansiktet över. Jag äter godis och kakor i en takt som borde öka min vikt med ca 100kg lagom till badsäsongen, samt tolkar allt som en anledning att oroa mig, alt. bli tokarg. Jag är nog med andra ord inte världens roligaste att vara runt just nu...tyvärr. Funderar allvarligt på att gå i ide tills våren kommer och abstinensen lagt sig något. Jag vet att skulle jag börja snusa igen skulle allt bli bra och jag skulle bli glad igen, men jag tänker fan inte göra det.


Till er som inte börjat snusa/röka- Akta er, börja aldrig!!! och till er som var dumma nog att börja, sluta för fan inte;)

Av Anne-Sofie - 18 januari 2009 13:05

Me like!

Av Anne-Sofie - 18 januari 2009 10:50

Lördagen blev riktigt bra, på kvällen blev det jättegod middag, ett par glas rödvin och tillsist en halv cigarill=D Fortfarande inget snus!!!

Idag är jag lite seg, precis som man ska vara en söndag. 

Av Anne-Sofie - 17 januari 2009 15:40

Den här står i hästhagen (på det ställe som är runmärkt på kartan) och tittar mot stallet. Jag vet inte om man ska tolka det som att han pekar på nåt eller vill att vi ska dra åt h-e.. Inte så konstigt att vi under senaste åren konstant har haft otur och skador på hästarna =S

Av Anne-Sofie - 17 januari 2009 13:34

Jag tror att jag har slutat snusa igen *hjälp*  Snusdosan tog slut igår och jag orkade inte åka å köpa ny så jag tog ett gammalt nikotin plåster jag hittade i en låda och nu har jag fortfarande inte snusat!! Fyfan, ska jag gå igenom all nikotinabstinens igen? Haha=) Nu kommer jag inte kunna sova på kvällarna, vara på djävligt dåligt humör och äta en massa godis istället.

Kommer med rapport lite senare om hur det gått..


kramar

Av Anne-Sofie - 16 januari 2009 20:13

Jag kämpar med detta varje dag.. ofta vinner den förstnämnda men ibland, vissa dagar kryper vardagen sig på och är sådär trist och förutsägbar som den bara kan vara. Så vad gör jag då?  Jag kan ju inte bara ge upp och ha tråkigt resten av livet.

Nej jag bestämmer mig för att vara glad och må bra, alltid! Är lite svårt i början och brukar kännas rätt löjligt kl 7 en måndagmorgon i januari, men det funkar faktiskt i längden! Jag måste inse att det bara är jag själv som har ansvar över mitt liv och kan ändra det. Finns INGA ursäkter, det är inte någon annans fel om man tex inte trivs på jobbet, har för lite pengar eller en trist fritid. Vi har alla själv bestämt hur våra liv ska se ut. Alltså kan vi bestämma på ett ungefär hur det ska se ut i framtiden, vi kan iallafall styra det åt rätt håll. Lura dig själv att tänka positivt och du blir glad! Jag känner mig superinspirerad att må riktigt jävla bra och kan knappt vänta tills min positiva inställning börjar funka som den ska varje dag=)

Hehe, känner mig lite djup och filosofisk idag tror jag ;) Så blir det när man står och diskar halva arbetsdagen, man hinner stå och fundera på livet i flera timmar. Därför älskar jag när jag hamnar i disken;)


Nog filosoferat, nu gäller det att hålla hårt i lilla Elsa när vi är ute på promenad! En röd dvärgpinscher tik sprang bort sig här i området på nyårsafton. Det sitter lappar uppe överallt och hittelönen ligger på 4500:- Hunden sägs ha setts senast 6/1 på en viss plats i närheten och jag börjar fundera på om inte jag och Elsa promenerade förbi den platsen just det datumet...en runda vi inte brukar gå.  Rätt som det är dyker det väl upp nån girig hundletare som är ute efter hittelön och rycker Elsa ifrån mig. Nä somsagt, hålla hårt i kopplet!


Idag är det hästfritt, dvs en hel kväll för mig själv. Hittils har jag inte gjort så mkt, kollat på "what happens in vegas" och käkat lyxiga nudlar med champinjonsmak och choklad (de där bitarna som blir kvar sist i alladin asken) Nu ska jag läsa lite sen blir det låååång sovmorgon i morgonbitti!=D


kram på er!


Här är "lilla dvärgpinscher wannabe" Elsa klädd i sina varmaste vinterkläder idag på promenaden:)

Ovido - Quiz & Flashcards