Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Anne-Sofie - 13 januari 2009 16:12

Ja, vad är det jag vill bli egentligen? Det är dagens tema. Har velat fram och tillbaka i så många år. Vet på ett ungefär vad jag inte vill jobba med. Men när det finns så himla mycket att välja på så är det väl inte så konstigt att man blir lite handlingsförlamad? Är det någon som egentligen vet sådant där innan eller singlar man bara slant och hoppas att den utbildning man väljer blir rätt? Och ve och fasa-tänk om man ÅNGRAR sig!!! Vad gör man då när man sitter där belånad upp över öronen hos csn och inte har nåt annat väl än att bita ihop och se glad ut? Detta gör mig panikslagen ibland och jag blir ju inte direkt yngre. Snart dags att bestämma sig för något alltså..


Och nu till dagens gnäll: Ni bilister som aldrig blinkar ut er i en rondell utan låter mig sitta och vänta och se vart ni har tänkt svänga ut nånstans(jag måste igenom typ hundra rondeller för att komma till jobbet), ni som accelererar i ca 0,1km/h vid grönt ljus så att jag måste vänta på att det för tredje gången blir grönt innan jag kan köra, ni som alltid kör 10km UNDER hastighetsbegränsning och som konsekvent vägrar flytta på er så att jag kan köra om (trots fri vägren och sikt) samt i princip samtliga cyklister som i allmänhet inte föraktar döden det minsta-SKÄRPNING!!!


Jag vet att man inte ska irritera sig på sådant men det känns faktiskt bättre nu när jag fått gnälla lite, sorry ;)


Nu ska jag gå och vara medvetslös i soffan en stund (ja, jobbig dag)

Hej på er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards