Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Anne-Sofie - 6 januari 2009 22:41

Min dag:

Masade mig upp vid åtta-snåret inte alls utvilad då jag haft värsta jobb ångesten hela natten och inte kunde somna igår kväll. Trots detta var det rätt kul å jobba=) Inga större missöden förutom att jag råkade riva bort lite av fingret på rivjärnet(nybörjar misstag efter den långa semestern=) Var faktiskt en riktig mjukstart, restaurangen öppnar inte förän imorgon så det var bara matlagning och ingen stress! Jobbade 4 timmar så var ju naturligtvis totalt slutkörd när jag kom hem och var tvungen att sova lite på soffan;)


Sen blev det en sen ridtur i mörkret. Var faktiskt en riktigt dramatisk dag i stallet! Började med att jag höll på att (hoppas iaf att jag inte gjorde det) kliva på en död mus och nästan fick hjärtinfarkt (det äckligaste jag vet är döda möss, nästan värre än levande) det satte sina spår och jag såg döda möss överallt efter det, hehe=)

Sen blev jag huggen i ryggen av min häst som definitivt inte ville ha nån sadel på ryggen. Fick ett fint litet blåmärke. Ridturen började bra, var inte alls samma tokpeppade halvgalna häst som hon varit de senaste dagarna utan lugn å fin. Tills vi vände hemåt å hästen blir som förbytt, som en tickande bomb å rädd för varenda skugga,tur att man är hyfsat van och kan kontrollera henne=) Men vi tog oss hem helskinnade och jag å syrran kunde som vanligt konstatera att vi överlevde denna ridtur också!=)


Min lilla hund som alltid är med och sitter och huttrar å väntar på matte i stallet=)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards