Alla inlägg under december 2009

Av Anne-Sofie - 10 december 2009 13:08

Har verkligen försökt strunta i detta, men nu orkar jag inte längre. Har ingen motståndskraft kvar. Jag är så FÖRBANNAT less på detta skitväder. Samma sak varje dag man vaknar. Grått, dimmigt och regning. Vem kan man klaga hos??

 


Inte ens Elsa vill gå på promenad ute längre

 


Av Anne-Sofie - 9 december 2009 12:20

Här kommer min önskelista:


  • En frisk häst
  • Vill att min sadel som jag beställt för över två månader sedan skall komma
  • En bra ekonomi (dvs ett välbetalt extrajobb när jag börjat plugga)
  • Sol och snö. Mycket snö.
  • Ett jävligt bra 2010, vilket jag tycker jag gjort mig förtjänt av.
  • Inga tråkigheter, dåliga överraskningar, sjukdom, arbetslöshet eller annat skit.

...Sedan skulle ju en fin kamera eller lite hästgrejjer, kläder, smink mm. sitta fint=)


Av Anne-Sofie - 7 december 2009 21:24

Kom nyss hem. Vilka långa dagar det blir hela tiden. Borde hinna städa, tvätta och fixa mysigt hemma men hinner inte.


Har nyss kommit hem, värmt lasagne som jag ska äta sen ska jag äntligen sova=)


kram å gonatt

Av Anne-Sofie - 6 december 2009 22:01

Snart är det jul också. Och då jobbar jag med. Haha.


I helgen har jag jobbat på mammas jobb, var kul och gick bra. En del riktigt trevliga gäster som uppskattade maten mkt. Kul att vara på någon annans jobb ibland, man får lite ny inspiration.


Men ikväll när jag kom hem var jag trött. Vaknade nyss i soffan efter att ha somnat till nån Will Smith rulle på fyran. Innan var jag så trött att jag höll på att börja grina när jag tänkte på hur fort tiden går. Andra advent idag. Herregud. Man hinner knappt blinka så är väl jul och nyår över.


Nä, nu måste jag vila min övertrötta hjärna=)


Kram kram

Av Anne-Sofie - 4 december 2009 22:23

Jag tonade ju håret igår, och tycker själv att det blev jätte mörkt. Men ingen har ens reagerat eller sagt något.. Antingen skiter folk fullständigt i hur jag ser ut och skulle inte märka om jag så rakade av mig allt hår, eller så syns det inte att jag tonat.


Såhär blev det iaf. Sorry för taskig bild, men orkar inte anstränga mig idag

 


Har föressten nyss kommit hem från jättetrevligt och mysigt födelsedagsfirande. Supergod mat var det också=)


Imorgon är det jobba som gäller, bäst att lägga sig nu så jag orkar!


gonattinatt

Av Anne-Sofie - 3 december 2009 22:23

Idag hinner jag bara med några få rader. Sitter nämligen med en toning i håret. Hoppas det blir fint. Annars får jag väl ha mössa på mig...tur att det är vinter.


Idag har jag haft fullt upp och furit fram och tillbaka. Men imorgon är det iaf fredag, skönt. och jag jobbar bara kort dag och ska iväg till en kompis sen på kvällen. Sedan jobbar jag hela helgen. Oj oj, det kommer att bli tufft fram till jul, jag är i princip bara ledig tre dagar fram till den 20:e. Gäller att få tillräckligt med sömn.


Nä, nu ska jag skölja ur håret. Håll tummarna för att jag slipper mössan=)


Kramelikram

Av Anne-Sofie - 2 december 2009 21:16

Ruskigt kallt är det i alla fall. Min bil gick inte fortare än 70 imorse hur mkt jag än trampade på gasen. Lille "Nisse" var lite kylslagen och trött. Precis som jag.


Så trött som jag är nu är det längesen jag var. Jag klarar av jobbet och stallet, men sen är det slut på batterierna. Jag störtar i säng på kvällarna, och försöker jag kolla på tv så är det med ögonen i kors av trötthet ungefär. Att orka vara social finns knappt på kartan. Men ska försöka bättra mig. På fredag ska jag faktiskt till en kompis som fyller år, ska bli jätteskoj=)


Nu är det dags för sängen.


Kramar på er!  

Ovido - Quiz & Flashcards