Alla inlägg den 15 april 2009

Av Anne-Sofie - 15 april 2009 13:04

Aldrig har det varit såhär svårt att hitta jobb... Har sökt över 10 jobb, och nu även 12 kurser på universitet. Men har tråkigt nog hört att det är total rusning till universiteten i höst pga all arbetslöshet så chansen att komma in nånstans är väl minimal.


Chansen är minimal att jag ska få jobb oxå känns det som. Är man över 25 kostar man arbetsgivaren dubbelt så mkt i arbetsgivaravgift och skillnaden i arbetslivserfarernhet när man är 24 eller 28 är ju inte speciellt stor så varför anställa nån som kostar mkt mer?...suck...


Har sån j-a otur som har separerat, blivit arbetslös och bostadslös och är över 25år precis nu i dessa dåliga tider. Som att dessa grejjer inte är förjävliga nog liksom..


Som grädde på moset är det i princip omöjligt att hitta bostad till rimligt pris oxå...gick in på ap fastigheter och där fanns 0 bostäder till uthyrning...har aldrig hänt förut under de kanske 5 åren jag stått i kö.


Känns som att jag tagit ett stort kliv 10år bakåt i tiden fast med mkt sämre förutsättningar.


Men jag ska kämpa på, VILL VERKLIGEN ha ett jobb, är super peppad. Mkt skulle lösa sig då.


Förlåt mitt gnälliga inlägg men det gör lite ont i hjärtat just nu bara.

Ovido - Quiz & Flashcards